Jag har köpt snittblommor som inte höll den kvalitén som utlovats, Hur reklamerar jag?
- Ta med snittblommorna och kvittot till butiken för att genomföra en reklamation.
Kan jag lämna tillbaka snittblommor?
- I enlighet med Lagen om distansavtal och undantag för ångerrätten räknas krukväxter och snittblommor som färskvara och kan inte returneras.
Jag lade min beställning efter 12.00, kan den fortfarande levereras samma dag?
- Inkommer beställning efter stop-tiden kan vi inte garantera leverans samma dag.
Ring butiken 08-6509843 så bokar vi istället ett expressbud åt dig.
- Levererar ni utanför Sverige?
Ja, du kan skicka blommor till över 150 länder!
Levererar ni blommorna vid en specifik tidpunkt?
- Vårt vanliga bud levereras mellan 9.00-19.00 till privatpersoner och mellan 9.00-16.00 till företag. Tidspassningar och expressbud debiteras extra. Läs mer här!
Jag har köpt en krukväxt som inte passade hemma hos mig, kan jag lämna tillbaka den?
- I enlighet med Lagen om distansavtal och undantag för ångerrätten räknas krukväxter och snittblommor som färskvara och kan inte returneras.
(Distanshandelslagen 2 kapitlet §11, punkterna 4 och 6).
Vi brukar göra enstaka undantag om du köpt växten samma dag och erbjuder ett tillgodokvitto.
Hur reklamerar jag en krukväxt?
- Ta med krukväxten och tillhörande inköpskvitto för att genomföra en reklamation. Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna er reklamation om det gått för lång tid eller om reklamationen avser skada som skett efter växten lämnat butiken.
Kan jag betala med Swish?
- Ja, vi tar emot Swish, kontanter och de vanligaste kortbetalningar.